Vágás, majd megtekinthetjük a pokol kapuját, amely egy kis kertvárosi vityilló, verandával, rögtön a Coop mellett, előtte két Yugo autó áll. Odabent a sátán szolgái éppen vecsernyére készülnek, megy a zsongás, a szektások recepteket és sátáni- házipraktikákat cserélnek informálisan egymással.
A nő, akit Brendának neveznek, megkérdezi: "- Miért van mindenki feketében?" Úgy látszik, szegény sosem volt még Depeche Mode bulin. Üdítő ártatlanságával nem gyanakszik a leányzó, akkor sem, amikor egy baszott nagy pentagramma előtt ácsorgó kámzsás fickó képezi a nagyszoba díszletét. A férfi megszólal, röhejesen mélyített rajzfilm-hangon és ennek örömére becipelnek egy fehérbe öltözött biztosan nem szüzet, akit feláldozásra szántak.
Fontos pillanatok előtt állunk: az első csöcs-kontent 2:20. percnél. Nyilván az alkotók tisztában voltak azzal, hogy ezt a fos mozit bizony csak ezzel a Jokerrel lehet valahogy elfogadhatóvá tenni. A szekta tagjai azt kezdik el kántálni, hogy: - Hö-Hö-Hö-Hö-Hö. Hősnőnk kissé lassan érkezik meg a dologba és ezidőtájt kapcsol, hogy nem a heti szülői munkaközösség tökfaragó ceremóniájára futott be, hanem itten valami fekete mise van feketék nélkül. Váratlanul beront a rendőrség, akiket senki nem hívott, talán azt hitték, hogy egy éjjel-nappali Dunkin Donuts, ezért kirántott fegyverrel viharzanak be és sikerül is a hatalmas fogás: mindenki elmenekül, csak a faszija által odacipelt Brenda és a pentagrammára feszített áldozat marad a két mesterzsarunak.
A halálra szánt nő kapásból senkit nem tud azonosítani, csak az egyetlen ártatlan picsát. Hát, ezt sem az eszéért szeretik. A rendőrségen kiderül: szegény szeplőtelen Brendácska hónapok óta át volt verve szerelme, Sátánista Karl által, ezért ímmel-ámmal megmutatja, hol lakik kedvese, aki ugyan mindenben hazudott, de a valódi lakcímén kúrogatta a leányzót, Mindenféle erősítés nélkül, kettesben a nyomozóval indulnak felfedezni a szektás Karl lakhelyét, aki otthon valószínűleg ördögi pirítóskrémmel keni a kétszersültjét, de aztán néhány hülye arckifejezés után felrobbantja otthonát, nem sajnálva esetleges plüssmaci gyűjteményét sem.
Következik a főcím. Végre.
A főszerepben Ginger Lynn Allen. A szemfülesek és műveltek azonnal vágják, ki is a hölgy, hiszen vagináját jobban ismerhetjük, mint mosolyát, A 80-as évek kötelezően ismert pornószínésznője megpróbált más műfajban is utazni - de itt is csak szopott. Nyilván a forgatókönyv bonyolultabb volt, mint a "pizzásfiú análba pakol, aztán lenyeled neki" és a madame arra következtetett ebből, hogy eljött a kitörés ideje. Jelentem, nem sikerült, jóval későbbi korszakokban is megmustrálhatjuk minden pozícióban.
Mellette Wings Hauser (Házi Szárnyas?) a másik főszereplő, Sörös Sándor bársonyos szinkronhangjával és angyalkákhoz méltó göndörös fürtökkel, ő John, az ügyvéd.
És a kedvencem, Jay Richardson, aki olyan, mint Mucsi, aki sosem tud saját magán kívüli karaktert játszani, itt is a cigit faló laza figura, most éppen zsaru.
A rendező-prodjuszer-író pedig Rick Sloane. Hát, már megint egy önmegvalósító, akinek sosem sikerült a komolyabb filmesek közé betörnie. Mondjuk, ha ezt a csodát végignézed, ez nem fog meglepetésként érni.
De folytatódjanak a kalandok!:
A nyomozás akadályoztatásáért Brenda rács mögé kerül, amit azért komoly lehetett összehozni, gondolom az alkotóknak a minimális ismeretei is hiányoztak a törvények irányába. Cellába zárják, aminek semmi értelme, annak fényében, hogy még egy kirendelt védőt sem kapott kihallgatása során, persze ez itt egy filmes oldal, nem egy jogi portál, befejeztem.
Öröm az ürömben, hogy cellatársnőjének elpanaszolhatja bánatát, aki azonnal átérzi lelke szomorúságát és saját dolgaival nem foglalkozva, teljes szívvel áll Brenda mellé. Ha Ginger Lynn még a régi jó iparban nyomult volna, női cella nem maradt volna szárazon a fröcsköléstől, de be kell érnünk ezzel a rohadtul erőltetett, hirtelenjében érkezett örökbarátsággal, amely amúgy hiába teljesen röhejes, ellenben ügyesen folytatja a film totálisan idióta vonalát.
Itt lép a sztoriba Hauser, az ügyvéd John szerepében, aki nem tudja, hogy Ginger Lynn játssza Brendust, ezért nem teszi magáévá minden létező pozitúrában, ehelyett érdekes módon Pro Bono vállalja ügyét és még magához is költözteti, amely már megint nem igazán egyezik a törvényekkel. Mert hát azt tegyük hozzá: a hölgynek mindene odalett, amikor Karl lakása felrobbant. Újabb adalék, amazonunk erkölcsi felfogásához: 3 hónap alatt már oda is költözött a kanhoz, vajon az első aktus még ismeretségük előtt esett meg? Aztán azonnal befészkel egy idegenhez. John, a fehér lovag azonnal kifizeti zsebből az óvadékot (ez vagy egy angyal, vagy nagyon baszni akar...),
Színésznőnk szabadlábra helyeződne, de ekkor érkezik egy megrázó momentum: a gonosz tekintetű és a szektában is tagként funkcionáló börtönőr - aki egyedül látja el az őrzést, szemmel láthatólag - megerőszakolja egy öltözőben, méghozzá fasz nélkül, bugyin keresztül, nadrágban. Ezt hívják a klasszikus "száraz baszásnak" (by Raki), amely egy forgalmas helyen esett meg, de végre újabb melleket láthatunk. Mi más gördítené tovább a sztorit, mint egy behatolás nélküli abúzus? Szerencsére sikerül letépnie az erőszaktevő fura medálját, mondjuk nem tudom, honnan, hiszen addig sehol sem láttunk ilyet rajta.
Az arány viszont megnyugtató, eddig úgy 5 és fél percenként látunk emlőket, talán a készítők ebben reménykedtek, hogy megmenti a filmet, de hiába, ez olyan, mintha egy trágyadomb tetejére koktélcseresznyét illesztenénk.
Gonosz Karl meglátogatja és megfenyegeti a prókátor lakásán Brendát, miközben öribarinője, a börtönben hagyott Réjcsöl komoly nyomozásba kezd a sátáni fegyőr után, ami nagy ötlet egy ilyen kiszolgáltatott helyzetben. Ebből is láthatjuk, hogy a leányzó olyan hülye, hogy ha ló lenne, tolná a szekeret.
Aztán itt a piros-hol a pirost kezdenek játszani, de hiába a nagyon romantikus játék és a mélyreható, továbbá röhejes társalgás, Brenda baszatlan marad. Barátnőjét viszont szabadlábra engedi a börtönőr, mert ez így működik: felülírja a bíróság döntését és a törvényeket, ráadásul ki tudja, a csaj miért volt bevarrva, lehet, hogy tömeggyilkos. Ennek a figurának szemmel láthatóan nincsenek sem főnökei, sem kollégái. Kellemes meglepetés éri hősnőnket. meghívják a helyi Mónika Show-ba, a nyomozó pedig elviszi egy vidám hullanézőbe - a nő, akit álmában látott, levágott fejjel és kirakati baba minőségben. Most halott csöcs-kontent, majd a zsaru közli, hogy egy pentagrammát véstek az áldozat keblére, amelyet nem baj, hogy megemlít, mert amúgy nincs rajta, így legalább közléséből megtudjuk.
Egy kis érdekesség: dolgom volt, ezért 39:05-nél megállítottam a filmet. Amikor újra visszahelyezkedtem elé, éppen a helyi rendőrség épületét láthattam. Na kérem szépen különös egy hivatal ez: ki vannak törve az ablakai. Na, ilyen az, amikor a suszternek lukas a cipője...
Az ügyvéd ellenzi a show műsor tervét: Szerepelni akar a tévében? Akkor vegyen magának egy csatornát! (Ezt anno 2002-ben Medgyessy Péter is elsütötte: akinek tévé kell, vegyen magának...)
Kiderül, hogy Réjcsöl és Brenda ugyanazt álmodta és az itt nem az, hogy közösen kapaszkodnak fel egy vastag banánfára, hanem az áldozás. Brenda olyan kurva pofátlan, hogy nem elég neki az ingyen kéró, még a bűnöző barátnőjét is odacuccoltatja. Majd ismét a fekete mise helyszínére megyünk vele és ügyvédjével, amely most meg le van zárva rendőrségi szalagokkal, holott tegnap még vígan hö-hö-höztek ott az ördögimádók, miközben fejetlenítettek egy hölgyet. Érthetetlen, de én lennék a legnagyobb hülye, ha bármiféle következetességet keresnék ebben a baromságban. A stúdióban találkozik Tur(h)ával, a fekete mágia papnőjével, aki csupa rejtélyes és értelmetlen faszságot beszél. Brenda élőben a Mónika showban így vall exéről: nos amikor megismertem nem úgy tűnt, mintha bármi szokatlan lenne benne. Ez volt igazán ijesztő. " Ahá. értem, az lett volna a normális, ha azonnal feláldoz egy bakkecskével közösülve..?
A stúdió egyik segédmunkása, az ifjabb Lisztes Krisztián-szerű Sean vállalja, hogy kocsival hazafuvarozza Brendát, aki ideges, amire minden oka meg van, mert Turhának sokkal nagyobb mellei vannak, persze ő holmi rettegésről hazudozik. A börtönőr pedig rájuk tapad és le akarja őket sodorni az útról. De aggódásra semmi ok: a medál mágiája segítségével az üldözőjük elhalálozik. Réjcsöl bejelentkezik Turához. A mágia papnője közli, hogy már várta, de aztán fogalma sincs arról, hogy miért jött hozzá. Tura szerencsére átlátszó felsőben van, így újabb csöcs tartalom.
És megidéz egy gagyi démont, aki segít levenni az átkot róla (miféle átkot...?), de csak, ha hoznak kaprot, bodzát és egyéb alapanyagokat neki. Hát bazmeg, a pokolban is sütit sütnek? Cserébe ad egy koporsószöget. Hát, haver, ezzel ne próbálkozz a Spárban bevásárolni a kapros-túróshoz.
És a legdurvább: nem a pinabubus ügyvéd hágja meg a főszereplőnőt, hanem Sean a segédmunkás kerül közel a tűzhöz. Hát kérem, vannak ebben a műben komoly fordulatok! Ginger itt már szerepben van, csak fekszik és meztelenül van. De... Kiderül, hogy Sean a legnagyobb lúzer. A fél világ által megrakott hölggyel nem szexelhet, mert az lelkileg zaklatott. Bezzeg, amikor 1/2 Afrika alávert, akkor kiegyensúlyozott volt a drága.
Brenda karaktere eközben némileg minden ok nélkül átalakul és már szkeptikus, ugat mindenkivel - cserébe a zsaru hirtelen hinni kezd neki, amely indokolatlan. Megjegyzem: a filmben eddig semmi érdemleges nem történt. Nos, spoiler: ezután sem fog nagyon.
Réjcsöl viszont meghal. Azért nem teszem az érdemleges kategóriába, mert ha esetleg az a vége a filmnek, hogy egy atombomba végez minden szereplővel, az is jéghidegen hagyna. Karl beólálkodik és a nő természetesen zuhanyzik, így láthatunk egy igen komoly Pszichós jelenetet. Csak vicceltem. inkább komolytalan. Főleg, hogy nem is ezt a picsát akarta kinyírni, hanem a főszereplőt. Megjön Sean, akit Karl szúrni akar, már hogy késsel és percekig henteregnek, már hogy erőszakilag és nem nemileg. De a gonosz ráfarag: jól meghal. A fiatalember meg megsértődik, mert érthetetlen módon hőnőnk nem akarja hívni a zsarukat, annak ellenére, hogy két hulla van a lakásban. Reakció: a kölyök otthagyja a picsába a nőt a hullákkal. Én még sosem tudtam ennyire megsértődni, bár volt, hogy hagytam ott hölgyet, amikor nem akart sört fizetni nekem.
És akkor jön az a hatalmas csavar. Meg a nagy leszámolás, érdekes módon megint a Coop melletti lakásban, amely újra szabadon belakható kéró az ördögimádók számára. A felmentő Sean megjön és egy fáklyával sakkban tartja az egész szektát, akik úgy viselkednek ennek hatására, mint a medvék, meghátrálnak. Hőseink a főgonoszra dobják a fáklyát, aki valószínűleg benzinben fürdött, mert úgy ég hirtelen, mint a rejsztág. Minden leég, hepiend, csak tudnám akkor mi a faszomnak kellett az a rohadt koporsószeg?
Másfél óra felhőtlen ökörség, ezt tudom mondani. Amúgy meglep, hogy egy ilyen jellegtelen nő pornószínész lehetett, tényleg semmi extra, Pirike a szomszédból. Gondolom akkoriban inkább bevállalósnak kellett lenni, mint különlegesnek. És hát ezt igazán elmondhatjuk Gingerről, hiszen a faszerdő helyett bejelentkezett ebbe a kavargó trágyalészerű alkotásba. Egyetlen következetes pontja nem volt a filmnek, dermesztően logikátlan, mintha a Föld bolygó szabályai és realitása helyett egy olyan dimenzióban járnánk, ahol minden kifordult önmagából. A dramaturgia röhejes, amit ijesztőnek szántak, az vicces, ha tinédzserként látom VHS-en, úgy is röhögőgörcsöt kaptam volna tőle, pedig akkoriban azért minden szart bevett még a gyomrunk. A díszletek megrázóan olcsók, a börtönből való szabadulás abból áll, hogy kiveszik a cuccaikat egy öltözőszekrényből, sőt, Réjcsöl úgy kerül szabadlábra, hogy kis kék rabruhájára felkap egy farmerdzsekit. A szerepeket túljátsszák, pojácáskodnak, a forgatókönyvet pedig egy betanított csimpánz írhatta. Egyetlen érzelmet nem képes kicsiholni belőlünk, talán csak a keblek, történnek dolgok benne, de ettől még dögunalmas. A magamfajta trash-rajongó számára is vállalhatatlan, így azt ajánlom társaságban nézzétek végig, jó sok alkohol mellett.
Ui: Bátorságom határtalan, hiszen már másodszor néztem meg ezt a műalkotást!



0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése