2013. február 5., kedd

Django elszabadul - Django unchained (2013)


Hát láttam valamit, amit azt sem tudom hová tegyek el az agyamban. Nem vagyok egy western-filmes, persze az alapműveket azért ismerem, meg azt is tudom, hogy lövöldözős, lovaglós, macsó pasik harciaskodnak benne.
Hát ebben a filmben is volt minden, de mégis hiányzott belőle a legfontosabb elem, hogy lekössön annyira, hogy ne akarjam, hogy vége legyen. Hát sajnos Tarantino bácsi sem a régi már, vagy nem tudom mi volt ezzel a filmmel a célja, de én nem láttam benne semmi érdekeset.
Szerintem az a sok díjra-jelölés megint  csak az idióta kritikusok elfuserált ízlésvilágát tükrözi, mert hogy én nem adtam volna semmit ezért a filmért az „hót ziher” max. egy beutalót valamelyik klinikára, ahol talán meríthetne a rendező vagy író bácsi némi ihletet egy történetre, ami érdekel is. Mert a magyar egészségügy! Na az a kő kemény világ!

Bár a szereplők szerintem nagyon jók voltak, azok megválasztásánál Tarantino nálam csillagos ötöst érdemel. Plusz a zenéje miatt is külön dícséretben részesítem, mert az is number one.
Szeretem feliratosan nézni a filmeket, de ezt most szinkronosan tekintettem meg moziban. Igazából nem csalódtam, de látnom kéne feliratosan is, hogy tudjak összehasonlítást végezni, viszont annyira meg nem érdekel, hogy most megnézzem újra… 
Kicsit fanyar humornak tartom, hogy egy német születésű ember szabadít fel Amerika déli részén egy négert a rabszolgaságból. Talán ez olyan „tarantinós-nem tudom hova tenni dolog”. Viszont a Dr. Schultz-ot alakító színész (Christoph Waltz) nekem nagyon tetszett. A művelt fejvadász némi humorral megáldva egész szórakoztató jelenség volt.
A Djangot játszó szereplő neve –Jamie Foxx- nekem semmit nem mond, alakításában sem találtam semmi kimagaslót.   Nagyon szép dolog a szerelem és az is kiderül, hogy az állatnak vélt négerek is tudnak szeretni, és   hűségesek tudnak  maradni  tőlük elszakított asszonykájuk iránt.  
Leonardo DiCaprio (Calvin Candie) nagy kedvencem, de most nem kell azt gondolni, hogy: mert a szépfiút ki ne szeretné? Mert már egyáltalán nem szép fiú, viszont ahogy elhagyta a nyálas kinézetét és filmjeit úgy lett belőle korunk egyik legjobb színésze (ez magánvélemény). Nem csalódtam benne most sem, szerintem hozta a formáját, és ez a film is bizonyítja, hogy mindent el tud játszani.
Na és akkor a legjobbra rá is térnék! Stephen alias Samuel L. Jackson. Hát az valami fantasztikus figura volt! Először meg sem ismertem, de aztán az a nagy orra, meg távol ülő szemei mégis csak megláttatták bennem ezt a niggerező niggert. Ne tessék engem rasszistának gondolni, Ő mondja hogy NIGGER! 
Szóval haláli fazon, ahogy eljátssza a hű szolgát, ahogy „ugat” a többi rabszolgával és ugratja az urakat, velük nevet, velük háborog, velük van, de kiismerhetetlen számomra annak miértje, hogy miért is ilyen? És azon gondolkodtam, hogy vajon most kifigurázza a fehéreket és azért nyal be csontig a gazdájának vagy tényleg rasszista a saját fajával szemben???
Ha nem lenne az Ő szerepe ez a film még annyit sem érne, amennyire most értékelem.

A történet szerintem mindenki előtt ismert, ezért nem tartanék fel senkit a tartalom leírásával.
A 18-as karika szerintem hülyeség. Nem értem mi van ebben a filmben, amit nem láthatnának  18 év alattiak? Vajon ki szabta meg eme korhatárt? Az nem látott még Mónika show-t, mert arra simán kiraknám a fent említett karikát a 18-as számmal.
Vannak benne vicces elemek, véresen komolyak, néhol túlzások, vannak egyszerűen értelmezhető cselekvések. 
Na ebből most mindenki vonja le a következtetést, hogy milyen is a film… :)

Összegzésképpen annyit szűrtem le, hogy a pénznek nincsen bőrszíne! Ha van pénz te vagy az istencsászár, ha meg nincs akkor mehetsz a rabszolgák közé. De ha esetleg éppen  amerikában vagy az 1860-as években, azért vigyázz, mert lehet, hogy valakinek nem csak a pénz számít!


Nincsenek megjegyzések: