2009. december 21., hétfő

Avatar, ahogyan én láttam


Üdv, hölgyeim-uraim!

Töredelmes önvallomással kezdeném. A blogba mostanában azért nem írtam, mert a kisfiam négyévesen elfoglalta a gépemet, és most is Harry Potter-robbanások zúdulnak rám, ki a másik szobában elfoglaltam a nevelt fiam számítógépét. Úgy érzem magam, mint egy telepes, aki a vadonba került- talán nem is túlzás ez ennyi khmm, használt zsebkendő és szaloncukor-papírhalom között. Avatárom bőrébe bújva, magam is a Raki testvér által méltatott filmhez szeretnék hozzászólni. Végeredményként tekinthetjük ezt egy nagyobb kommentárnak is.

Az Avatár jó film, de én mégiscsak egy hypeolt cuccnak érzem. Végül is,ennyit röviden, de azért kifejtem, mert az iwiw-et nem tölti be a vendégfiók, ahol netezem, és így nincs jobb dolgom.
Az élményről: én nem a high moziban néztem meg 3d-n, hanem a sufniminőséget láttam, orosz felirattal, és fingom nincs, mint pofáztak az űrindiánok. És ez egy kicsit basszus idegesítő. (Tényleg, írhatok kritikát a kedvenc szakácsom sorozatáról?)

A sztorihoz nincs mit hozzátenni, Raki Mester közzétette. Én még annyit, hogy jöttek ezek a bazi nagy globális mammutcégek, akik rosszak, mert megélhetést adnak a munkásosztálynak és a béna lábú űrkadétoknak, és persze közben tönkre akarnak baszni egy bolygót. /Ideológiai alapvetése ezért balos, amúgy meg zenei aláfestés a koppenhágai balfasz-konferenciának. /

Szóval, vannak ezek a tuti űrindiánok, kisminkelve, ahogy köll, akik eleinte félelmetesebbek, mint utólag, mikor a keménytökű fehér Custer Captain odabasz nekik (lényegtelen, hogy nem ez a neve) mert akkor kicsit szánnivalóak a tradi íjaik, mikor a jó öreg ágyútűz leírtja a nagy bazi fájukat ott az erdő közepén. Bocsi, elszóltam magam.

Szóval, először azt hittem, jó öreg scifi történetem kel életre /neve most nem jut eszembe, de három része volt neki/, melyben az egész növényi világ, egy mesterséges növényi Gaia intelligenciától vezéreltetve basz oda az oda nem illő idegeneknek, ámde nem. /Van valamilyen Ződ intelligencia, de nem irányít, csak kér. /

De térjünk vissza a jó öreg indiókhoz, akik az erdőben élik a tutit, harmóniában a növényekkel, meg állatokkal. Rohadtul szimpi csávók, a nőknek meg rohadt jól áll a nagy fül, kár, hogy kicsi a mellük, de ettől lesz meg az édes tini varázsuk, nyami.

Szóval, a nyomi faszikám, akinek szétkúrták a dzsorzsbussok a lábát az aktuális afganisztánban, a világvégére megy szerencsét próbálni, mert a testvére genomjához jól passzol az övé. Egyből összerúgja a port Szigorú Vívörrel, aki kiöregedett az Alienekből, és most mint mikrobiális- bakteriális kápráztatja el a nagyérdeműt. Sigourney persze a végére kezes kiscica lesz, szinte az ember megkívánja Milf Avatárját, olyannyira. Na de a nagy buli, amikor beavatárolják a csávót, akinek újra lesz lába, az első dzsungelpartyn jól el is veszik, mint ahogy a balfasz tengerigyalogosok szokták, miután összebalhézik az állatok helyi királyával. (Ő is kiscica lesz a végére. Nem is értem ezt a zegészet.)

Naszóval, ezután összejön a helyi főpinával, az indián makogást nem értettem, tehát feltehetőleg a legromantikusabb nyálcsorgatásokról lemaradtam. De azért MEG HÁT, ami az ufonauta görlöt illeti.

Természetesen a rosszfiúkból jófiúk lesznek, a rossz alienekből meg tündibündi kis zöldikék, akikért a szívünk szakad meg, mert a haladás útjába állva nekiütköznek a hipergalaktikus wasp imperializmusba. Jujj.

A látványok faszák, még 3d nélkül is, az biztos, hogy érdemes megnézni.
Dehogy 10/10? Egy szőrösszívű ötös-hatos, vagy ilyesmi.

Ui: egyébként javíthatatlan romantikus vagyok, és tényleg megkönnyeztem az űrindiánokat. Biztosan front volt, vagy ilyesmi. És az ideológiai töltés ellenére kivételesen nem Custernak szurkoltam. Mert én is fajáruló vagyok, vagy ilyesmi.


További jókat, s ha Isten is úgy akarja, még jelentkezem.
Karácsony körül tán lesz egy-két szabad pillanatom.

-Enkidu rótta

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nekem tetszett a film és a vége felé már én is küszködtem a könnyeimmel. Számomra látványra simán ér 10/10et , történetileg meg 9/10et, a film fantasztikus.