2008. november 14., péntek

Max Payne - Egyszemélyes háború - Max Payne (2008)


Különböző filmes stúdiók igyekeztek sikeres játékokat feldolgozni. Nos, ahogy a dal is mondja,, az egyiknek sikerül ’’… Néha viszont nem tudom mit is szerettek volna alkotni. A forgatókönyv adva van, megvan a pénz, kell egy akciófilmekkel már bizonyított sztár, csinos cicababák, és már jöhet is a menet.

Max Payne (Mark Wahlberg), a döglött ügyek egyik nyomozója. Mint ahogy az lenni szokott a családját jól lemészárolták, de mivel nem volt kin bosszút állnia, ezért keresi még a tettest. Persze mély letargiában gyötrődik, mint ahogy az is lenni szokott. Gondolom persze reggelente másnaposabb, mint Bruce Willis... Na, szóval, nappal a behalt ügyeken dolgozgat, éjszakánként pedig nem alszik, hanem az alvilágban kutatja szerettei gyilkosát. Én a szuperhősöket sohasem értettem, hogyan bírnak mindig fenn lenni. Ha még nem említettem volna... Tél volt, hó esett és (talán), jöttek az ünnepek.

Valahol azt olvastam, hogy a negyvenedik percig nem történik semmi sem. Hát az nem semmi, hogy feltűnnek mindenféle szárnyas árnyékok, és ahol azok megjelennek, valaki ott elpatkol. Mindegy. Max ezután kisebb slamasztikába keveredik, mert egy meg sem történt szerelmi légyott másik felét holtan találják, Max igazolványával. Ajjaj. Aztán megismerhetjük Max régi társát, de fénysebességgel el is távozik körünkből (biztos sok gázsit kérhetett a filmremek csodás rendezőjétől) .
A forró nyomon elindulva, Max és új segítője, Mona ( a meggyilkolt lány testvére), eljut egy Owen nevű férfihoz. Sok értelmeset itt sem tudnak meg, mert Owen is itt hagyja az élők sorát. Viszont cserébe ő is látványos halált hal. Le van lassítva a jelenet, Max fut az ablak felé, ahol Owen háttal kapaszkodik a mélységnek és ahogyan el lép, kintről elrántja egy szárnyas lény. Egy perc és egy tetoválós manustól azt is megtudjuk, ez egy Valkür. A vikingek egyik védő angyala. Hát igen, nemhiába ellenzi a törvény a drogokat.

A nyomok az Aesir céghez vezetnek. Miután Max megtudta az igazságot felesége halálának okáról, a cég emberei elkezdik elvarrni a szálakat. Gondolom, tudjátok, most következik, mikor is a jó meg a rossz szemtől szembe (végre). Most már megküzdhetnek egymással…. A maradék félórában jönnek az ilyenkor kötelező árulásos dolgok, meg egy kis csihi-puhi. Jól néz ki, mikor Max a drogtól erős lesz, mint állat, de cserébe neki is küzdenie kell a drog víziójában létező lényekkel.

Valahol olvastam, hogy ez az egyik legelcsépeltebb filmes séma, miszerint kinyírják a főszereplő családját, ő meg bosszút áll. Ebbe csak azért nem kötök bele, mert a játék története is ez.
Nagyon vártam a filmet, gondolom ezzel sokan voltak így. Nekem túlnyomórészben bejönnek a Mark Wahlberg filmek, de ez katasztrófa. Nem az Ő gyenge játéka miatt. Senki nem várja el egy akciófilm-sztártól a mély dialógusokat, de ez vicc. A rendező biztosan nem volt a helyzet magaslatán, de az is lehetett, hogy csak szorította őket a határidő. De, hogy miért nem tudtak egy épkézláb forgatókönyvet összedobni, az rejtély.
A látvány nagyon rendben van, a képvilág is ok. Viszont a film percre pontosan kiszámítható.
Hiába a játékból átemelt helyszínek, hiába ismerős a belassított mozdulat, a hangulat. Ez most itt valahogy nagyon kevés. Egy film nem állhat így ki a nagyközönség elé. Ez a Márk gyerek végig búsképűsködi a filmet, még a tőle megszokott minimális mimikától is megfoszt minket. Cserébe viszont megajándékoznak bennünket az unalom hosszú és kényelmetlen perceivel. Azon gondolkodtam, hogyha a filmben látható drogból picit becuppantott volna a gyomorforgató-könyv írója, bizonyosan összehozott volna valami ütősebbet. Ez nem az a film, aminek a béna jelenetein az ember hülyére röhögi magát. Itt nincs más, csak a kényelmetlen feszengés várva a záró képsorokra.

Ennél szárazabban már nem tudtam leírni a lényeget. Én balga és még moziban szerettem volna megnézni ezt a filmet. (Ahogy a Csabex, úgy én is Amerikából rendeltem a filmet) Nagyon örülök a sors fintorának, hogy nem tettem. Átkoznám a napot. Sőt azt is sajnálom, hogy ennyi karaktert áldoztam erre az újabb játék-adaptáció förmedvényre.
Négy pont (CSAK a látvány miatt), de csak azért, mert ennyit érdemel.

Nincsenek megjegyzések: