2008. szeptember 1., hétfő

Esély a halálra - The Deaths Of Ian Stone (2007)


Rossz, amikor az ember leül filmet nézni és pár perc után tudja, amit néz, el sem kellett volna kezdeni.
Bocs ezért a bevezetőért, senki kedvét nem akarom elvenni sem a soraim elolvasásától, sem a film megtekintésétől (én sem szoktam mások véleményre adni film nézésnél, amit szeretnék úgyis megnézem)...
Hát akkor:
Rögtön a film elején megtudjuk, hősünket rossz előérzet gyötri, ráadásul ez nem az ő napja.
Pár elcsépelt filmes séma, hátborzongató zene, eső, sötétség, magától lengetőző hinta (valahol már láttunk ilyeneket), aztán hősünk gyors halált hal, valami ismeretlen rém megcincálja, de minő meglepetés, mégsem marad halottaiban, snitt, és mintha semmi sem történt volna főszereplőnk tovább él, de mint kiderül, ilyenkor mindig megváltozik valami, itt már kezdhet az embernek leesni, valami nem stimmel.
A történet szerint hősünket megöli az ismeretlen mindig visszatérő lény a legkülönfélébb módokon (el is gondolkodtam ,hogy lehet ilyen hülyén meghalni) a repertoár: kaszabolás, átdöfés, megbolondítva nyakmetszéssel, metró elé ugrás (kétszer is). A lények, mint később megtudjuk, az emberek félelme révén érik el, hogy ráncaik kisimuljanak,
Tiszta "Szörny RT". Szóval a főszereplőnk folyton meghal, sajnos a történet előrehalad és én (Remélem, ezzel nem vagyok egyedül!) egyre csak kívántam Ian Stone halálát, de a nyamvadt minduntalan feltámadt, vártam, hogy ömöljön a vére, de mindig feltámadt...
Aki szeretné eme remekművet megtekinteni az a következő NÉGY sort, ne olvassa el!!!

A film végére kiderül hősünk is egyike a furcsa lényeknek, csak kitaszították társai, mert ellenük szegült, bizony, nagy csavar!!! Ráadásul az egyik nem-annyira-rossz-szörny, még
a szánkba is rágja, a film felénél, hogy kicsoda és miért menekül az Ian néven futó pasi,
nehogy nagyon elveszítsük a fonalat.

A történet, mint olyan, nem rossz, tudom nehéz már új dolgokat kitalálni, minden ötletet leforgattak, csak sok az ismerős momentum, tényleg sok, innen kezdődik a fanyalgás, néhány megoldás véresre sikerült, ahogy az ember elvárná, a film vége felé már mátrix-koppintás gyanús, de sok a hasonlóság a "Pillangó-hatás" című alkotással is.
A trükkök nagyon rendben vannak, de a film szörnyei bármelyik délutáni matinéban elmennének, nem elég félelmetesek, főhősünk (amikor nem ember) picit más karakter, gondolom, így akarták érzékeltetni a jó oldalt kinézetre, mint az "Angel" sorozat átváltozott főszereplője másnaposan.

Nem is tudom, hol fejezzem be, igyekeztem az első kritikám negatív hangvételén javítani. De nem sikerült, szerettem volna megnézni ezt a filmet, nekem nagyon sokat jelentett, hogy a nemrég elhunyt Stan Winston Produkciója ez a film, de sajnos ez úgy látszik nem garancia egy mozira, ha a világ egyik legnagyobb filmmágusa adja hozzá a nevét. A zene kellemes, ez pár plusz pont, ha valamelyik most futó divatos sztár-fözöcskés műsorban lennénk akkor is csak egy sima három pontot adhatnék.

Nincsenek megjegyzések: