2008. augusztus 18., hétfő

A 40 éves szűz - The 40 Year-Old Virgin (2005)

Itt ülök, kortyolom az ajándékba kapott Adambrau sörömet, és visszagondolok a szombati (vagy pénteki?) napomra, amikor is filmdömpinget tartottam, a szórásba belekerült két vígjáték és egy kriminek nevezhető film ("Közönséges bűnözők").

Most az egyik vígjátékról fogok regélni, a 40 éves szűzről. Elöljáróban: mind közül ez tetszett a legjobban, a kis dedós hülyeségeket leszámítva. Ellenben az "Ágyő, nagy Ő" nevű vacakkal, ami nem igazán. (Adam Sandler, szimplán tehetségtelen, de ettől még a film élvezhető lenne - de mégsem áll össze.)

Szóval, a 40 éves szűz! Most mondjam, mennyire telibe talált az alaptörténet? Nem mondom, és végül is én nem 40 éves voltam, amikor elvesztettem a szüzességemet, de mondjuk húszas éveimben már jócskán benne voltam. Tudom, hogy égő, de ez van. Mindegy, szóval, mondjuk azt, hogy meg tudtam érteni a főszereplő helyzetét. És kurvára igaz: az aggszüzek piedesztálra emelik a puncit. Nagy kár.

Na jó, ennyire nem voltam béna, de persze a komikum egyik formája a szélsőségessé karikírozás, amit itt tökéletesen véghez is visznek. A főszereplő, egy análisan fixáltnak tűnő elektronikai boltban dolgozó raktáros, aki 40 évesen még mindig a képregényfigurák gyűjtögetésében, meg a számítógépes játékokban leli örömét. Csak éppen az élete nem boldog, mert lelke mélyén társra vágyik, ugyanúgy, mint minden ember. (Aztán persze sokan megkapjuk, csak nem úgy és nem azt, akit elképzeltünk. Attól persze még működhet a dolog. Na, de ez nem ide tartozik.)
Szóval, a krapekról kiderül egy munka utáni kártyaparti alkalmával, hogy barátunk a szexuális dolgok terén teljesen némi nemű hiányosságokkal küszködik, ezért kollegái elhatározzák, hogy segítenek neki, úgy, hogy felszabadítják a benne rejlő vadembert. Ezen folyamat során, míg megleli álmai asszonyát, főhősünkkel mindenféle mulatságos dolog történik, klisések, elcsépeltek, de újravarázsolt és alkalomra igazított poénok, éppen ezért hatásosak. Én marha jót szórakoztam például a könyvesbolti csaj (Elizabeth Banks) szédítésén ("csak kérdezz, mert a nők nem akarják hallani a véleményedet - ők beszélni szeretnek!") vagy a Steve Carellt telibeokádó partihölgyeményen (Leslie Mann), ami, így elmondva, egy cseppet sem tűnik mulatságosnak, csak szánalmasnak.. Mindenesetre akkor tetszett - vajon az IQ-m feleződött, hogy már nem politizálok?

Szóval, rögös utat kell bejárnia a 40 éves szűznek, hogy a huszadik alkalom után, álmai nagymamájával meglelje az örömöt és a bódoccságot. A filmvásznon sikerül. És átjön.

Nekem 7,5/10. Főleg a legjobb arc, a vadkenderes kolléga miatt, aki mindig tettrekész, ha egy jó muffnak kell alávágni. Seth Rogen, jól nyomod! :) Több pontot a sokszor ostoba poénok miatt nem kaphatott (szőrtelenítés és közben az "életszerű" káromkodások - nagyon gáz, ezt kihagynám.)

Lökjük le a piedesztálról a puncit, rá az ágyra.
Hórukk.

Nincsenek megjegyzések: