2008. július 27., vasárnap

Megérzés - Premonition (2006)

Kedves olvasók. Hiba történt. Tulajdonképpen nekem a „The Mist”, azaz a „Köd” című filmről kellene most írnom, (azért írtam angolul a címét, mert van egy rendes Köd is, a „The Fog”, nem mert sznob fasz vagyok), de sajnos félbeszakítottam a megnézését, és nem sok ingert érzek arra, hogy folytassam, esetleg hányingert. Majd nemsokára bővebben.
Tehát közben inkább megnéztem a „Megérzés”, azaz a „Premonition” című filmet.
A mozi thrillerként van eladva nekünk egyszerű embereknek. Azt is vártam.
Nem az, ezt már most leszögezem.
Tehát: adott a főhősnő, Linda, akit Sandra Bullock alakít, aki valamiért taszító és vonzó is egyszerre a szememben, nem t’om miért. De mindenesetre a repedtsarkú Fűr Anikó szinkronja gecijól illik hozzá. Itt jegyzem meg, mert fontosnak érzem, hogy „Robotzsaru” kollégám, aki marha vicces, lefordította a nevét: „Bikazár Szandra”. Puff.
Szóval még mindig ott tartunk, hogy Linda, aki egy elég unalmas házasság tagja, és két kislány szülője, egy napon rossz hírt kap. Meghal a férje. Autóbaleset érte. A szörnyűség után fáradtan rogy kanapéjára és elalszik.
Reggel felébred. A párja mellett. Mert él. És mintha mi sem történne, folyik tovább az életük és a napjuk. Este lefekszenek… És reggel…
Na? Vajon hogyan ébred? Kedvese temetésének a napja van. És így tovább, újra és újra, másnap ismét él, aztán ismét halott. Linda lassan ráébred, hogy rendszer van a jövőbelátásban, és kiszámolja, hogy melyik nap is lesz, amikor ura elhuny. Elkezdődik a hajsza, hogy megmentse őt, de többet nem árulhatok el.
Nehéz leírni a tartalmat, komolyan. Bonyolult egy kissé, de olyan jó kis idegesítő film, már jó értelemben. Eleinte lassan csordogál a medrében, de aztán beindul.
A színészek faszák, a cselekmény kissé zavarosnak tűnik, ámde egy idő után megragadja az embert, és rájön, mi a stájsz.
Azzal kezdtem, hogy nem thriller. És nem. Inkább misztikus dráma. De ez nem baj. Pedig, ha ezt írják az ismertetőjében, akkor nem töltöm, akarom mondani…khm, nem veszem meg..
De nem bántam meg. Izgalmas és szomorkás film. Javaslom megtekintésre.
Itt a trailer, de ne higgyetek neki, nem akciódús és körömrágósan izgi popcorn-mozi.
http://www.youtube.com/watch?v=3PfY_1wMfLo
10-ből 7,5. Mert jó.
Látjátok feleim, nemcsak a horrorra gerjedek.
És a Story TV-n most „The Cure” koncert megy… És ez JÓ.

Nincsenek megjegyzések: