2008. július 11., péntek

Az ember gyermeke - Children Of Men (2006)


Nem új a film, szerintem már sokan látták, meg nem is valami nagy durranás, de én csak most jutottam el odáig, hogy megnézzem. Akkor meg már írok is róla.

Szóval, az alapszitu az a világvége. Mégpedig úgy, hogy közel 18 éve nem születtek gyermekek. Az iskolákat felverte a gaz, (na meg a gazella) mindenhol mocsok és szenny, járvány, meg minden, csak Anglia állja úgy-ahogy a sarat.. Ennek megindoklásával a film adós marad. Miért pont Anglia maradna meg, ahol Németország, Franciaország, meg az U.S. is taccsra vágódott? Szóval, nekem ez nem logikus. És arról sem szól a történet, mi volt az a kurva nagy világvége, ami miatt ezen országok lakói a kies angolhonban keresnek menedéket.

A film nagyon laposan indul, pedig elég gyorsan belevágnak a lecsóba: egy adminisztrátort elrabolnak a "bevik" a bevándorlók jogaiért küzdő (nyilvánvalóan szélsőbaloldali) terrorista csoportok, akiknek vezére egy lány - a jelenlegi rendszerhű adminisztrátor (vagy mi a faszom) egykorvolt kedvese. Zavaros, ugye? Na lesz ez még rosszabb is. A cél megmenteni egy terhes feketét, aki gyermeket hordoz bevándorló szíve alatt. (A film ügyel arra, hogy többször is fehér bőrű német bevándorlók beszéde hallatszódjon- nehogy azt képzeljük már, hogy a németek nem lehetnek nyomorult bevándorló páriák...) Szóval, beindul a kavarás, a bevándorlók vezérét lelövik saját társai, ezért a fekete nőt a főhős a "bevik" elől is menteni igyekszik. Jófej adminisztrátorunk még jófejebb drogos apját a "bevi" terroristák lelövik, majd menekülésük közben megismerkedünk a fasisztoidként ábrázolt brit rendszerrel is. Plasztikus menekült-tábor ábrázolás: sematikus, de bennem továbbra sem ébred sajnálat. Ugyanis nem értem az okot, miért mennek angliába? Ugyan a bevándorlók többször is éhségről panaszkodnak, de aztán egy nagy menekülttáborban a végjelenetnél többször is elfutnak kerge birkák ide-oda. Meg: kutyák. A patkányokról már nem is beszélve,ami szintén kiváló fehérjeforrás. (Lásd: Patkányburger - Demolition Man.) Szóval, mocsok és kosz, kibaszott falfirkák mindenhol. Mitől kellene ezt a csürhét sajnálnom? Egyik kutya, másik eb.

A végén kurva jó filmsorok, kibebaszott call of dutty live, de a történet nem áll össze. Történik utalás Jézusra, Megváltó Urunkra, de ettől még ez a film szar maradt. Akkor már inkább a Véres Vasárnap, ami tényleg egy kurva jó film.

Felsírt a csecsemő, és eljött a heppi end is.

Én sokkal jobb befejezést tudtam volna. Felrobbantanám azt a kibaszott csónakot, úgy, ahogy van. Akkor bammeg, lehetne agyalni a nézőnek, meg lenne megrendülés is., hogy ki, meg hogy, meg miért, meg mi a faxért. Így ez elmarad, s bennünk csak a sok trutyi marad - emlékül...

A film tömören egy 2/10. Egyszer talán megnézhető, ha képesek vagyunk lenyelni a kötelező polkorrekt szarságokat, vagy ha el bírjuk viselni a feketéket és a bevándorlókat, meg a szutykot, koszt, drogokat és a halált - de nem sokáig fogja foglalni a vinyótokat.

Nézzétek meg inkább a Véres Vasárnapot. Az fasza.

4 megjegyzés:

csabex írta...

Alaposan elvetted a kedvem... :)
Pedig megkaptam, de így aztán nehéz lesz sort kerítenem rá... Szerencsére van majd ezer filmem, amit még nem néztem meg..:)

Raki írta...

Én anno megkaptam Tőled...
És nekem sem tetszett...

MONTANOSZ: írta...

Nekem tetszett.
Mintha kissé rasszista lennél, legalábbis több írásodban leszólod a feketéket, vagy egyébb megjegyzést teszel. Ha filmkritikát írsz, akkor maradj annál, mert ízléstelen hogy minduntalan efféle megjegyzéseket írsz, aminek ráadásul a filmhez semmi köze.

csabex írta...

Lehet, hogy elkerülte a figyelmedet odafent a mottó: "politikailag inkorrektek vagyunk".
Ez van.
Szubjektívak vagyunk.
De köszönjük a jótanácsot, természetesen szarunk rá. Szerencsére senkitől nem függünk, és nem is kell senki szájízéhez igazítani a gondolatainkat. Kérném ezt megérteni a további nyafogás helyett. Mindenesetre köszönjük, hogy olvasol bennünket.